h1

Hybrid: I Choose Noise

2009-11-05

Pont nekem való zene, imádom. Szimfónikus techno, breakbeat, elektronika, progresszív trance… Nem is tudom, melyik szó illik rá, maradjunk inkább a zseniálisnál. A Hybrid egy brit duó: Mike Truman és Chris Healings alkotja, három nagylemezük van, jövőre jön az új. Az első, a Wide Angel épp 10 éve jelent meg, 2003-ban pedig a Morning Sci-fi követte. Egy kicsit talán rokon a Way Out Westtel is némelyik dal, de a fő, egyedi jellemzője a stílusuknak, hogy iszonyatosan filmzenés. Írtak azt is egyébként, a Catacombs c. filmhez, és részük volt a Man on Fire, Déjà Vu és az X-men Origins zenéjéhez is. Dalaik számtalan filmben, előzetesben, tévéműsorban, játékban felbukkant. Megjelent három remixalbumuk, a mások által remixelt dalaikból, de ők maguk is több, mint 100 remixet készítettek különböző előadók számára, mint pl. Radiohead, Alanis Morissette, U2, Filter (band) BT, DJ Rap, The Orb, Jean Michel Jarre, Gouryella, The Future Sound of London, UNKLE, Moby , The Crystal Method.

Az I Choose Noise 2006-ban jelent meg, és közösen készült Harry Gregson-Williams filmzeneszerzővel, akinek ismert műveit felsorolni sem volna hely. (OST: Kingdom of Heaven, The Chronicles of Narnia, The Rock, Shrek, Chicken Run, Antz, Spy Game, Man on Fire.. játékzenék: Metal Gear Solid 2, 3, Call of Duty 4. Plusz a már említett X-Men Origins: Wolverine.) Ennek köszönhetően az egész lemez olyan, mint valami eszméletlen menő soundtrack, néhol megjelennek benne a vonósok, egy kis cselló, akusztikus gitár, zongora stb. Talán a Last Man Standing c. szám tetszik legjobban, az is ilyen nagyszabású, akciófilmes hangulatú, hősies, pörgős szám.

Aztán vannak keményebb, ipari hangzású számok is, amelyekről már a Mátrix zenéje (pl. Hooligan Spirit) vagy Gary Numan jut eszembe (pl. a Choke elég erős utánérzés – ez szerepek a The Spirit trailerében is). A legszimfonikusabb szám talán a Keep It In The Family, az utána következő Until Tomorrow pedig egész kilóg a sorból lágy, gitáros megszólalásával. Egy-két dalban vendégénekesek hallhatóak: a Dogstarban Perry Farrell, a Falling Downban Judie Tzuke, a Chokeban és az Until Tomorrowban John Graham, végül a Just For Todayben Kirsty Hawkshaw. Elég sokféle irányból meg lehet közelíteni ezt az albumot, ajánlhatnám az elektronikus, az ipari zene, a trance kedvelőinek éppúgy, mint a klasszikus filmzenéket hallgatóknak, úgyhogy inkább szerezze be mindenki, mert jó.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *